Grand Marco

25.10.2014 13:12

Tak je tu ten slíbený článek,kterým jsem chtěla obohatit tuto trochu nudnou stránku ,kde se pořád opakuje jen to samé ... tady to máte! 

Jak jistě víte díky nejspíš mému strážnému adělovi se mi poštěstilo a já začala chodit pomáhat k jedné rodině a za to s Magdou ( holkou která  se o ně stará ) chodit na vyjížďky. Jezdec nejsem nějak extra zdatný a tam sem fungovala spíše jako samouk a můj první cval vypadal asi tak ,kdy se mě zeptala jestli si troufnu nacválat a já ,že jsem zatím cválala jen na lonži a tak jsem mlaskla a Gina se rozběhla tryskem vpřed :D Byla to nejkrásnější věc co jsem zažila ..... :3No ,ale zpátky k věci. Tam kam chodím mají dva krásné haflingy. Beníka -krásného valáška s krátkou hřívou ,který je ale těžký typ haflinga a Ginu ,která má dlouho hřívu a kštici a je lehký typ haflinga a je tlustší než Beník :D Každopádně Gina na které jezdím ,výtězila a pořád vítězí na všech výstavách ,jen jeden hřebec byl vždycky před ní - Marco . A co udělali ? Prostě je připustili ! A vzešlo z toho krásné zlaté hříbátko ,kterému byl předurčen úspěch na výstavách. Pamatuji si dobu ,kdy jsem tam ještě nechodila pomáhat ,ale oni mě tam jenom zavolali ,abych se mrkla :) Malý Grandísek byl moc roztomilý  a jako každé hříbě zvědavý a kousal .Z toho potom vyrostl a byl to velký mazel ,který byl ovšem hřebec a oni měli ještě nesmrtelnou 28 letou poničku Gabču a to byl problém .A proto ho dali pryč .Nějak jsem nevnímala ,že odešel. Když jsem tam po dlouhé době přišla a to už jsem tam chodila pravidelně ,ze stáje kousek vedle jsem slyšela pronikavé ržání a hrabání kopytem .Věděla jsem ,že Beník ani Gina ,natož Gabča to není .Užasle jsem zjistila ,že to je Grand ! On se vrátil ! Vyběhla jsem za ním a z malého okna z prostorného boxu na mě civěla velká zlatá hlava, která si zachovala ještě svůj hříběcí vzhled. Chtěla jsem si ho pohladit ,ale Magda na mě zavolala ať si dám pozor .Byla jsem zaskočená ,vždyť koně si přece umím pohladit !Ale potom co mi ho Magda chtěla ukázat, jsem pochopila. Jen co se přiblížila ,dal uši do zadu ,šklebil se v jenom kuse a o kousaní radši nemluvě! Nedalo se sním vycházet i pohladit si ho byl oříšek!Když uviděl z dálky klisnu ,začal se stavět na zadní a hřebčit. A když jsme ho vedli na louku, v jednom kuse dělal zle, hřebčil ,oháněl se ,kopal ,neposlouchal ,a skočil  na chudáka Gabuli ! Byl to boj ,štěstí ,že jsme ho z ní sundali ,ale i tak ji pokopal :/Bylo mi z toho do breku. Takový hodný koník to býval ! Co se to s ním stalo?!Odpověď se dostavila brzo.....Magda mi všechno pověděla.Dali ho pryč k jednomu pánovi ,aby ho hlídal ,protože u nich být nemohl.Jenže ten pán se oněj vůbec nestaral.Měl výběh s dřevěným ohradníkem o který si úplně sedřel hřívu až mu nezbyla žádná .Když se na něho jednou přijeli podívat ,byl schoulený vzadu v boxu a třásl se strachy. Nikdy ho nečistili a byl celý od hoven.Když mu chěli nasadit ohlávku vzpíral se na zadní a odvést ho muselo pět chlapů.Doma ho vyčistili a museli z něho odstřihávat 5 centimetrů tlustou vrtvu hoven.Když byl celkem v pohodě ,koupili mu nové čištění a dali ho k další holce.Po půl roce přijela i s Grandem ,že jedou na dovolenou a nemá ho kdo hlídat ,tak ho dají k nim .Když ho uviděli čištění bylo celé zničené! I když byl čistý ,neměl žádnou hřívu a hubený byl jak kostra! Nemohl ani stát na místě !Rychle mu dali najíst a té holce ho zpátky nevrátili! Ona ho totiž měla ve výběhu velkém asi jako čtyři boxy vedle sebe ,kde měl půlmilimetru trávy a to bylo všechno jídlo co měl.Dávala mu víc pamlsky a ty mu dávali z ruky a právě proto tak kousal.Bylo mi ho líto. On za nic vlastně nemohl ,to jenom lidé se hnusně chovali k němu.Od té doby jsem ho viděla v jiném světle.Už jsem se ho nebála a toužila jsem se s ním víc seznámit a pomoct mu.Později jsem si všimla ,že mě nekouše .Magda na něj byla přísná a já se snažila být na něj zase milá ,ale bylo to těžké.Upřímně nevím jak to bude dál.Hříva mu rychle dorostla a už není tak hubený a až se uzpraví úplně tak ho vykastrují.Ale potom? Neví kdo by na takovém koni jezdil a ani kdo by si ho koupil.Buď  prodají jeho ,nebo mou milovanou Gininku ,aby si nechali mladého koně,ale budoucnost je nejasná.....Všechny koně tam mám ráda a nejvíc Ginu ,ale Grand i přesto ,že je zlý a kope a kouše ,si mě jaksi podmanil a  já toužím se sním sblížit. Podle mně by se svoje zlozvyky odnaučil dostatečným pohybem ,protože je celý den buď v boxe ,nebo na louce a z nudy vymýšlí všechny tyhle skopičiny.Lonžováním by se toho třeba zbavil.Uvidíme co osud přichystá.Přístě mám slíbený pokus ho vyčistit ,tak uvidíme jak to dopadne! Grand  je v srdci milý koník ,ale to srdce mu obalil strach a vztek a já chci ten obal sejmout........