Jak je u koníků ? :-)

26.03.2015 16:31

Jsem ráda ,že jsem zase tady. Ve škole nás teď panečku pěkně prohánějí ! A se sourozenci to jde horko těžko ,tak tu třeba pár dní za sebou nejsem ,proto mě omluvte,že moc neobíhám . U modelů nic moc nového ,včera jsem je akorát všechny vytáhla ,utřela a dala jim trénink na jízdárně ,prostě taková pohoda. Uvažovala jsem ,že bych si udělala nějakou 2-3 boxovou stáj pro tradíky na focení s výběhem ,spíš tak z nudy . A jedna moje spolužačka ,kterou sbírání ohromilo a začala taky ,dělá zázraky z balzového dřeva . Jednoduše je velice kreativní a staví různé domečky a tak. Tak ji navrhovávám stáj pro jejího jediného papa a domluvily jsme se ,že za pár modelů mi udělá pěknou stáj pro tradíky ,podle mého přání . Tak už se moc těším ! :)

Jinak dlouho jsem sem psala jenom samé nudné články ,které už moc nebavily ani mě . Tak je tu ten slíbený o konících . Takový oddechový ,bohužel mě trochu tlačí čas a nedočkaví sourozenci.

Nejvíc za posledních dní jsem si toho prožila u Irči a frísovi Doughlasovi a mazlivé  Dárinky a  u starého dobráka Sargona. Když jsem se trochu zdokonalila ,i když pořád jezdím hrozně ,tak mě vzala s sebou na halovky. Blízko je totiž jedna neudržovaná stáj ,kde je ale velká hala ,tak si Irča pujčila přívěs od souseda ,naložili jsme koně a jeli tam. Vzala mě tam spíš jen nakoukanou ,ale i přesto to bylo fajn. Když jsme přijeli ,hala byla napůl ohrazená pro koně ,kteří sem měli z venkovní ohrady  vchod aby se ukryli a zbytek si volně putoval po hale. Navíc se v hale zničil zavlažovací systém ,tak se celkem prášilo ,ale bylo to super. Koníky jsme zavedli do ohrady a nasedlali jsme ty naše. Irča vzala Dagiho a zatímco s ním jezdila okolo ,já se seznamovala s Darčou a asi půl hodiny jsem ji vedla v hale a nechávala ji všechno očichat ,aby si zvykla ,neboť na takovém místě nikdy nebyla. Potom jsem i já jezdila  Doughlese ,i když jsem si jako tele zapomněla přilbu :D Nešlo mi to a když jsem se konečně s Doughlasem sladila a všechno šlo jak mělo ,přišel se podívat i jeho majitel a najednou mi to vůbec nešlo a bojovala jsem tam s Doughlasem ,který ne a ne se rozklusat . Tomu říkám zákon schválnosti :D Byl to prima den a potom jsem ještě hodněkrát k Irči chodila. Je to takový skvělý ciklus . Když mám volnou chvíli ,tak napíšu Irči ,jestli nemá čas ,potom případně Magdě ,nebo Helči :D Takhle se nikdy nenudím :D Další fajn zážitek za poslední dobu byla i vyjda . Bylo krásné slunečné dopoledne a já na Sargonovi , Irča na Darče a její příjemná kamarádka na Doughlasovi. Sája už je požehnaného věku a proto jsem na něm jela bez sedla ,jenom s podsedlovkou a rychlejší tempo jsme nabírali jen vyjímečně . Byl moc hodný ,užíval si ,že je venku a dokonce i párkrát předehnal svoje koňské kamrády ,kteří cestou buď spali ,nebo dělali lotroviny. Párkrát mě pozlobil ,třeba když si holky dělaly překážky a Sája i přesto ,že skákat nesmí ,aby si nezničil klouby , se hnal za nimi a nebyl k zadržení. Naštěstí Darča větev zlomila ,takže to dopadlo dobře :D Ale potom utekla a já se prala bez sedla na Sargonovi ,který nutně chtěl běžet za ní. Věděla jsem ,že kdyby utekl ,tak bychom je nejspíš nechytili ,ale nakonec se to nějak zvládlo . Sargon je skvělý kůň a celou cestu byl jako  zlatíčko ,nikdy předtím jsem na něm nejela ,ale doufám ,že si to budu moc zopakovat . Nejkrásnější pocit byl ,když jsem na něm uháněla bez sedla na louce ,slunce stálo na obloze bez mráčku ,všechny starosti opadly  ,cítila  jsem pod sebou jeho sílu ,rozpřáhla ruce ,zavřela oči a slastně zaklonila hlavu ...byl to krásný a nepopsatelný pocit.

A jak u Magdy a u haflingů ? Bohužel jsem tam celkem dlouho nebyla. :/ Dneska jsem to měla v plánu ,ale nakonec to nevyšlo. Docela se mi stýská. Ze všech koní ke kterým chodím jsem si Bena , Gabču , Granda a samozřejmě Ginu zamilovala asi nejvíc.   Přece jenom na ni jsem se všechny základy naučila .I když je někdy Gina dost paličatá a nenažraná ,je to úžasný mazel. Náš denní rituál je ten ,že přijdu , Gina hned hledá pochoutky  ,potom mě celou oblíže a položí mi hlavu na ramena ,zatímco já se ji svěřuju se starostmi z dnešního dne a ona mi pečlivě naslouchá. I když jsem u koní strašný mamlas ,mám je neskutečně ráda a jsem na nich tak trochu závislá. V úterý tam snad konečně jdu ,tak se těším.

No a poslední zbývá Helča . Tam jsem taky moc dlouho nebyla ,protože jsem jezdila hlavně u Irči ,ale zítra tam snad konečně jdu. Na Lindě se sice nejezdí ,je to přece roztomilý, bílý ,malý starý tvrdohlavý poník ,ale máme v plánu vzít pamlsky a objektiv a zachytit nějaké pěkné fotky ,a vyzkoušet cirkusové triky. Potom vám sem nějaké fotky přidám.

Jak se tak koukám z původně nevině krátkého oddechového článku mi tu vzniká pěkný shon ! Tak už to ukončím. Bohužel moje další myšlenky se sem nevejdou ,tak snad jindy. Aby toho nebylo málo ,vypadá to ,že ještě začnu chodit do nedalekého "JK ",které si všichni pochvalují jako místo ,kde se naučili bezvadně jezdit ,tak třeba si tam poradí i se mnou ! :D Bohužel,prý tam zrovna pro nás nemají koně ,jeden je ve výcviku a tak za půl roku bychom tam mohly s kamarádkou jezdit :) Tak zatím ,většinu fotek mám v mobilu ,nebo jsou dost nekvalitní ,tak přidávám aspoň tuhle starou s Beníkem .V příštím článku přidám něco o mých mazlíčcích a asi udělám speciální sekci ,kam tyhle články budu přidávat . Tak zatím ! Jak se u koní máte vy ? :-)